Receptionist/
Kundtjänstmedarbetare

Kinnekulle Energi är inne i en spännande utvecklingsfas där vi med vår samlade kompetens och bredd på verksamhet ser fram emot de förändringar som energisektorn står inför. Vår vision är ”Säker, effektiv och hållbar energi för vår och kommande generationers skull”.
Vi arbetar efter våra värdeord Nytänk, Tydlighet, Tillsammans och Arbetsglädje som genomsyrar vår vardag och för oss framåt både som personer och som företag.

Kinnekulle Energi ägs av Götene Elförening som är en ekonomisk förening. Den bildades redan 1932 och består idag av drygt 3200 medlemmar. Det är Götene Elförening som är elnätsägare i området och affärsidén är att tillhandahålla medlemsägd infrastruktur i form av elnät och fibernät av högsta kvalitet samt erbjuda attraktiva elprodukter och energismarta tjänster med bästa service!

Vi söker nu vår blivande nyckelspelare till vårt härliga kundtjänst-team. Vi söker dig som är redo att spela en central roll i såväl vår interna som externa kommunikation och som älskar kundkontakt i alla former.

Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att bemanna vår reception och hantera våra inkommande kundkontakter som bland annat sker via besök, telefon och mejl. Arbetet innefattar en del administrativa uppgifter och inköpsansvar för exempelvis kontorsmaterial. Du hanterar allehanda bokningar och beställningar samtidigt som du utvecklar och dokumenterar kunddialogen i vårt ärendehanteringssystem.

Du kommer att vara ansiktet utåt för våra kunder och ansiktet inåt för våra medarbetare.

Din profil

Vi söker dig som gillar att jobba i ett högt tempo där överraskningar och utmaningar är en del av vardagen. Du trivs i en
serviceroll och bemöter såväl kunder som kollegor med ett lösningsfokuserat och glatt förhållningssätt.

Du är en öppen, prestigelös och social person som kan arbeta både självständigt och i grupp och du drivs av att bidra med
god trivsel och ett positivt klimat i arbetsgruppen. Ordningssinnet är på plats och du tycker om att lära dig nya saker och att
utvecklas med arbetsuppgifterna.

Tjänsten kräver goda datakunskaper och vana att arbeta i Outlook och Office-paketet samt att du behärskar svenska språket mycket väl i tal och skrift. Har du tidigare arbetat i en liknande tjänst och är van att hantera en telefonväxel samt arbeta med ärendehantering ses det som klart meriterande. Likaså om du har erfarenheter från arbete inom energibranschen.

Vi erbjuder dig

Ett spännande, roligt och utvecklande arbete i ett växande företag med stora framtidsplaner i en föränderlig och energifylld
bransch. Arbetet är på heltid och dagtid med start och lön enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan redan idag

Ansökan med brev och CV skickas till magnus.hidevik@kinnekulleenergi.se
Vid frågor eller mer information, vänligen kontakta Magnus Hidevik på tel. 0511-34 55 16

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.