Ska du flytta?

Du som är elnätskund hos Kinnekulle Energi har upp till 30 dagars uppsägningstid av ditt elnätabonnemang*. Anmäl därför flyttning till oss 30 dagar i förväg. Du kan givetvis anmäla utflyttning med kortare varsel än så, men då är du betalningsansvarig för nätabonnemanget tills uppsägningstiden har löpt ut, eller till någon annan flyttar in/tar över abonnemanget.

Vill du inte göra din flyttanmälan digitalt är du alltid välkommen att kontakta oss på 0511-34 55 40.

FLYTTA IN

Ska du flytta in i en ny bostad? Vad roligt! Anmäl inflyttning så fort du vet vilket datum inflyttningen sker. Allt du behöver göra för att se till att din nya bostad får ström är att skicka in anmälan om inflyttning till oss, så sköter vi resten! Din anmälan är giltig från det att du fått en bekräftelse från oss.

FLYTTA UT

Ska du flytta ut ur din nuvarande bostad? Kom ihåg att skicka in anmälan om utflyttning i god tid, för att slippa betala för ström du inte själv förbrukat. Vi är också tacksamma för om du kan ge oss uppgifter om inflyttande kund. Din anmälan är gällande från det att du fått en bekräftelse från oss. 

ELHANDELSAVTAL

Om du inte väljer elleverantör är det vår anvisningsleverantör Kinnekulle Energi och tillsvidarepris som gäller. Tillsvidarepris är ett pris för alla kunder som saknar elhandelsavtal. 

Vi rekommenderar alla kunder att teckna ett elhandelsavtal, eftersom detta nästan alltid blir billigare för dig som kund. Tänk på att det är den som har nättjänstavtalet som skall teckna elhandelsavtal, med valfri elleverantör.