VÅRT FÖRHÅLLNINGSSÄTT TILL COVID-19

Vi på Kinnekulle Energi bedriver en verksamhet som benämns som samhällsnödvändig och som måste fungera i alla lägen. Därför har vi beslutat om ett antal försiktighetsåtgärder för att vi, tillsammans med dig som kund, ska kunna bidra till att minska smittspridningen.

Vi följer löpande Folkhälsomyndighetens rekommendationer och anpassar vårt arbete utifrån dessa. För närvarande tar vi inte emot besök till vår kundtjänst. Vår Elon-butik är öppen som vanligt, och här håller både personal och kunder lämpligt avstånd till varandra.

  • Vi vill gärna fortsätta ha kontakt med er kunder men via telefon eller mejl.
  • Utanför vår entré finns en låst postlåda där avtal, blanketter osv. kan lämnas. Den töms flera gånger per dag.
  • Om ett ärende är så viktigt att besök måste ske ber vi er kontakta antingen den ni ska besöka eller kundtjänst för att bli insläppta.

Åtgärder vid besök hemma hos dig

  • Behörigt avstånd på minst 2 meter hålls under hela besöket. Vi ser helst att du som kund inte vistas i samma rum som montören under arbetets gång.
  • Våra medarbetare är bara i tjänst om de är friska, och har varit utan sjukdomssymtom i minst 48 timmar.
  • Våra medarbetare kommer inte att ta i hand, tvättar händerna ofta med tvål och vatten samt använder handsprit.
  • Engångshandskar samt munskydd kan användas vid behov eller önskemål.

Tack för förståelsen!